The Student Room Group

A-level French Study Group 2022

Welcome to the A-level French Study Group! :woo:

This is where you can chat to others students taking your subject as you prepare for your A-level exams this summer

What can I do in these groups?

Almost anything! If you need help with a certain topic, want to rant about something you are struggling with or just want to support other students who are trying to prepare, this is the place for you. We want these to be a useful place for everyone no matter what you're looking for! :smile:

What can't I do in these groups?

Asking or offering copyright papers is against our site rules, and so is taking conversation off-site to do these things. Any posts doing this will be removed. That's the only rule :naughty:

Ice Breaker questions if you want to use them!

> What exam board are you on? (Vote in the poll as well!)

> What bits of the course are you feeling confident with?

> What areas are you struggling with a little?

> Have you found any resources online that have helped you prepare?

Specifications:

AQA - French 7702

Edexcel - French 9FR0

OCR- Modern Foreign Languages

WJEC - French

Advance Information:

AQA - French 7702

Edexcel - French 9FR0

WJEC - French

Good luck with the next few months. Remember, ask for help, support where you can and together we can do this! :yes:
(edited 2 years ago)

Scroll to see replies

Keeping this space for a list of resources or study tools that are recommended in this thread:
Ouais j’ai hâte de continuer à apprendre français avec toi :smile:
Original post by BelleBinoclarde
Ouais j’ai hâte de continuer à apprendre français avec toi :smile:

ahh c'est super! TSR ne me permet pas d'envoyer des messages donc on pourrait parler ici jusqu'a ce que ce soit réglé. Quelles matieres as-tu choisies pour A level?

(** ok so it took me 5 mins to think whether I needed agreement on the end of choisi there^^ lol. I'm pretty sure it does, as it's an example of a preceding direct object in the passé composé, but I'll probably double check with a native speaker cos it looks so weird!! I didn't mean for a simple sentence to get so complicated- but what do we expect, c'est le français :wink:)
😂😂 c’est vrai ça, le français es-tu trop compliqué! Pour A level j’ai choisi les maths, la biologie, et la chimie mais maitenant j’ai horreur de maths et je suis pas sure si je peux les changer pour le français parce que c’est trop tard et il n’y plus de prof de français car il n’y avait pas assez d’élèves qui étudient français. Alors je me sens tellement piégée et j’ai aucune idée qu’est-ce que je dois faire. Est-ce que tu peux me donner des conseils?
À part le français quelles d’autres matières fais-tu? Feel free to correct my mistakes btw I bet there were plenty in my little speech😂
Original post by BelleBinoclarde
😂😂 c’est vrai ça, le français es-tu trop compliqué! Pour A level j’ai choisi les maths, la biologie, et la chimie mais maitenant j’ai horreur de maths et je suis pas sure si je peux les changer pour le français parce que c’est trop tard et il n’y plus de prof de français car il n’y avait pas assez d’élèves qui étudient français. Alors je me sens tellement piégée et j’ai aucune idée qu’est-ce que je dois faire. Est-ce que tu peux me donner des conseils?

Original post by BelleBinoclarde
À part le français quelles d’autres matières fais-tu? Feel free to correct my mistakes btw I bet there were plenty in my little speech😂

ahhh moi aussi, j'étudie la biologie et la chimie! j'étais sur le point de choisir les maths aussi mais j'ai fini par choisir le français parce que je pensais que faire 4 matieres serait trop difficile. Je suis désolée que tu n'aies pas l'occasion d'étudier le français au lycée :frown: serait-il possible de l'étudier hors de lycée, avec un professeur particulier?

d'ailleurs, j'adore ton expression <<se sentir piégée>> c'est tres jolie. Mais aussi triste :frown: j'espere que tout va bien marcher pour toi!! Mon conseil serait de parler avec le lycée et voir ce qu'on pense- apres le <<half term>> j'imagine qu'ils ne pourront rien faire car il sera trop tard. Ton niveau de français me semble excellent donc je suis sur que tu peux commencer le français maintenant et tres vite rattraper le re-tard

désolée je ne peux pas mettre les accents graves :biggrin:. et j'ai mis un hyphene dans le dernier mot parce qu'en anglais c'est dérogatoire mais en francais ca veut dire " to catch up "
(edited 2 years ago)
Original post by BelleBinoclarde
😂😂 that's true, French are you too complicated! For A level I chose maths, biology, and chemistry but now I hate math and I'm not sure if I can change them for French because it's too late and there is no more French teacher because there were not enough students studying French. So I feel so trapped and have no idea what to do. Can you give me some advice?


I also took maths biology and chemistry at the beginning, and then I switched maths for french. trust me, best decision I ever made. maths is very hard and requires a lot of work, especially alongside bio and chem. with french you just need to spread your effort throughout the 2 years, learn the vocab, and the exam skills will come naturally.

I did the edexcel paper 1 - reading, listening, and translation a few days ago, and it went well, bearing in mind I was doing much less revision than what I would have needed to do for a maths paper. I have paper 2 next week and its only 2 essays - one on a book and one on a film, which you have all year to study.

My advice - do whatever you can to take french while you still have the chance. I switched in the last week of september. Maths is a nightmare :frown: SAVE YOURSELF WHILE YOU STILL CAN!!!
Reply 8
yoo i'd like to practice
@ bluehazard1509 Thanks so much honestly I was thinking the same thing because I found french soo much easier at GCSE and I love the language so much. The A level seems so much easier. I’m actually just waiting for an email from my school as they might allow me to switch as the GCSE french teacher is willing to do the a level with me :smile:
(edited 2 years ago)
Original post by username5549608
ahhh moi aussi, j'étudie la biologie et la chimie! j'étais sur le point de choisir les maths aussi mais j'ai fini par choisir le français parce que je pensais que faire 4 matieres serait trop difficile. Je suis désolée que tu n'aies pas l'occasion d'étudier le français au lycée :frown: serait-il possible de l'étudier hors de lycée, avec un professeur particulier?

d'ailleurs, j'adore ton expression <<se sentir piégée>> c'est tres jolie. Mais aussi triste :frown: j'espere que tout va bien marcher pour toi!! Mon conseil serait de parler avec le lycée et voir ce qu'on pense- apres le <<half term>> j'imagine qu'ils ne pourront rien faire car il sera trop tard. Ton niveau de français me semble excellent donc je suis sur que tu peux commencer le français maintenant et tres vite rattraper le re-tard

désolée je ne peux pas mettre les accents graves :biggrin:. et j'ai mis un hyphene dans le dernier mot parce qu'en anglais c'est dérogatoire mais en francais ca veut dire " to catch up "


Merci beaucoup pour tes conseils et franchement t’es vraiment sympa, moi aussi il me semble que ton niveau de français est impressionnant. Franchement t’as bien choisi de ne pas étudier les maths puisque ça me saoule 😂. En fait j’ai trouvé une autre prof de français dan mon lycée alors je lui ai parlé à propos de mon problème et elle m’a dit qu’elle serait contente de m’enseigner le français pour A level alors elle est en train de parler avec le directeur de mon lycée donc j’ai beaucoup hâte de laisser tomber les maths enfin!
(edited 2 years ago)
Hey guys, just to let you know I've moved you guys over to this years Study Group. I hope you don't mind :smile:

EH
Original post by Evil Homer
Hey guys, just to let you know I've moved you guys over to this years Study Group. I hope you don't mind :smile:

EH

No worries, what subject(s) is the study group for?
Original post by BelleBinoclarde
No worries, what subject(s) is the study group for?

Just for French A-level :smile: We have the full list if you would liek to find any other subjects here-> A-level Study Groups
is this page still active? hoping to join
Original post by Lincoln_257
is this page still active? hoping to join

yupp i'd like to talk on it to improve my exam skills
Original post by Lincoln_257
is this page still active? hoping to join


Original post by dolcie000
yupp i'd like to talk on it to improve my exam skills

oui, bienvenue 🤗🤗
Salut tout le monde. Ça va? Je suis heureuse parce que je peux se relaxer après le semaine prochaine. :smile:
Original post by sciencegcsesss
Salut tout le monde. Ça va? Je suis heureuse parce que je peux se relaxer après le semaine prochaine. :smile:

ahh mes examens blancs sont apres les vacances de Noel alors j'ai besoin de reviser!! (comment trouves-tu les accents sur le clavier anglais??)
Original post by dolcie000
ahh mes examens blancs sont apres les vacances de Noel alors j'ai besoin de reviser!! (comment trouves-tu les accents sur le clavier anglais??)

moi aussi :'( bon travail!
je sais faire les accents aigus comme áéíóú (press alt gr while pressing the letter you want) mais je ne sais pas mettre les accents graves :/

Quick Reply

Latest

Trending

Trending